Türkiye'deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, Hurriyet.com.tr'ye özel Nisan 2017 kampanyalarının verilerini açıkladı. Nisan ayında teknolojik ürün kampanyalarına ÖTV indirimi damga vurdu.
Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, kategorilendirip en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone, Nisan 2017 kampanya verilerini açıkladı. BrandZone verilerine göre; tüketici teknolojisinde toplam 9603 kampanya düzenlendi. ÖTV indirimi temalı kampanya sayısı ise toplam kampanyaların yüzde 22’si yani 2087 oldu.
Nisan ayı boyunca hızlı tüketim ürünlerinde ise; 30.407 kampanya düzenlendi. Hızlı tüketim ürünlerinde bölgelere göre kampanya dağılımlarına bakıldığında ulusalda 13.431 kampanya düzenlendiği görüldü. Toplam verilere göre; 4.866 kampanya ile İstanbul ikinci sırada, 2.332 kampanya ile İzmir üçüncü sırada, 2.161 kampanya ile Ankara dördüncü sırada yer aldı.
YAZ GELİYOR, DONDURMA KAMPANYALARI ARTIYOR
Yazın yaklaşmasıyla birlikte, dondurma kategorisindeki kampanyalarda yaşanan artış dikkat çekti. Dondurma kategorisinde mart ayında 165 kampanya düzenlenirken nisan ayında bu rakam 1017’ye yükseldi. Buna göre yüzde 516 artış yaşandı. Kampanya artışı bakımından dondurma kategorisini kuruyemiş/kuru meyve ve yoğurt kategorileri takip etti. BrandZone verilerine göre; kuruyemiş/kuru meyve kategorisinde mart ayında 372 kampanya düzenlenirken, bu oran nisan ayında yüzde 55 artarak 577’ye yükseldi. Yoğurt kategorisinde ise mart ayında 721 kampanya düzenlenirken bu oran nisan ayında yüzde 40 artarak 1007’ye yükseldi.
BrandZone verilerine göre; en fazla kampanya düzenleyen firmalar sıralamasında Ülker başı çekti. Mart ayında 1374 kampanya düzenleyen Ülker, bu rakamı nisan ayında 1651’e yükseltti. Nisan ayında en fazla kampanya düzenleyen ikinci firma 1561 kampanyayla BİM olurken üçüncü firma ise 1389 kampanyayla Procter&Gamble oldu. 1348 kampanyayla Unilever dördüncü, 777 kampanyayla Benckiser beşinci oldu. Nisan ayında BİM ait markalar içerisinde 468 kampanyayla Dost ilk sırada yer aldı. 367 kampanyayla Fair ikinci, 130 kampanyayla Adora üçüncü oldu.
http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji-kampanyalarina-otv-indirimi-damga-vurdu-40466732bim aktuel urunlerhttps://tr.wikipedia.org/wiki/B%C4%B0Mhttp://www.bim.com.tr/categories/100/aktuel-urunler.aspx